OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

 Wójt Gminy Lubomino ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko

Podinspektora w Referacie Finansów w Urzędzie Gminy Lubomino.

 

 

  1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Lubomino z siedzibą przy ul. Kopernika 7, 11-135 Lubomino;

 

  1. Stanowisko: Podinspektor Referatu Finansów;
  2. Wymiar zatrudnienia: 1 etat;

 

  1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE (wymagania konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):
  • posiadanie obywatelstwa polskiego z zastrzeżeniem art.11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
    o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2025r., poz. 1153 ze zm.);
  • posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na wskazanym stanowisku;
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii;
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiadanie wykształcenia wyższego ekonomicznego lub pokrewnego;
  • trzyletni staż pracy;
  • znajomość obsług komputera i aplikacji biurowych;
  • znajomość przepisów prawnych z zakresu m.in.:
  1. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U z 2025r., poz.1153 ze zm.),
  2. ustawy z dnia 21 listopada o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 1135),
  3. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U z 2024 r., poz. 572),
  4. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1530),
  5. e) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 111).

 

  1. WYMAGANIA DODATKOWE (pozostałe):
  • odporność na stres,
  • dyspozycyjność,
  • zaangażowanie i punktualność
  • umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dokładność, obowiązkowość, komunikatywność;
  • umiejętność logicznego myślenia;
  • umiejętność dobrej organizacji pracy na stanowisku.

 

  1. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:

 

  • W zakresie prowadzenia spraw księgowości budżetowej oraz podatku VAT:
  1. Prowadzenie ewidencji podatku VAT w programie RESPONS firmy ZETO – „Faktury”,
  2. Wystawianie e-faktur, procedura KSEF,
  3. Sporządzanie pliku JPK-V7,
  4. Terminowe naliczanie, pobieranie i odprowadzanie podatku VAT.

 

  • W zakresie prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji:
  1. Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych w programie RESPONS firmy ZETO – „Środki trwałe”
  2. Oznakowanie zakupionego mienia kolejnymi numerami inwentarzowymi,
  3. Dokonywanie wyceny spisów z natury, kompletowanie dokumentacji z inwentaryzacji oraz rozliczanie inwentaryzacji,
  4. Uzgadnianie – weryfikacji z ewidencją księgową obrotu majątkiem trwałym na koniec każdego kwartału oraz za dany rok budżetowy:
  • Stanu gruntów, wodociągów i kanalizacji z referatem RNIOŚ,
  • Środków trwałych i wartości niematerialnych (licencji) oraz wyposażenia z zastępcą skarbnika gminy,
  1. Dokonywanie rocznego umorzenia środków trwałych oraz ich przeszacowania,
  2. Przygotowywanie zarządzeń wójta gminy w sprawie przeprowadzenia rocznej i okresowych inwentaryzacji oraz inicjowanie konieczności przeprowadzania inwentaryzacji w innym terminie,
  3. Sporządzanie sprawozdań GUS SG-01- Statystyka Gminy, -Środki Trwałe oraz przekazywanie danych do sprawozdawczości finansowej (bilansu) za ubiegły rok.

 

  • W zakresie księgowości podatkowej i egzekucji pieniężnych:
  1. Podejmowanie działań mających na celu likwidację zaległości podatkowych, pozyskiwanie niezapłaconych podatków poprzez kontakty e-mailowe, telefoniczne, fax itp.,
  2. Terminowe wystawianie upomnień a następnie prowadzenie postępowania egzekucyjnego w stosunku do dłużników,
  3. Wystawianie tytułów wykonawczych oraz dokonywanie bieżącej aktualizacji,
  4. Podejmowanie innych działań w celu zabezpieczenia wykonania zobowiązań z tytułu niezapłaconych podatków tj. hipoteki, zastawy i inne wynikające z ustawy Ordynacja podatkowa.

 

  • Z zakresie egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
  1. Prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji w stosunku do płatników nie wywiązujących się z opłaty, w tym:
  • Wystawienie upomnień osobom zalegającym z opłatą,
  • Wystawianie tytułów wykonawczych i przekazywanie do urzędów skarbowych tytułów wykonawczych,
  • Monitorowanie realizacji przekazywanych do urzędów skarbowych tytułów wykonawczych.

 

  1. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU:
  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
  • praca w pełnym wymiarze czasu pracy z przewagą wysiłku umysłowego – przeciętnie 40 godzin tygodniowo;
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
  • miejsce prawy: praca w budynku Urzędu Gminy Lubomino, ul. Kopernika 7, 11-135 Lubomino;
  • stanowisko pracy: usytuowane na I piętrze w budynku urzędu gminy, przeznaczone dla pracownika administracji biurowej z obsługą komputera oraz urządzeń biurowych;
  • warunki pracy pod kątem dostępności architektonicznej: budynek piętrowy bez windy, podjazd dla osób
    z niepełnosprawnością ruchową przy głównym wejściu do budynku, możliwe również wejście do budynku z poziomu parteru wejściem drugim, korytarze i drzwi dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim, łazienki dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim, stanowisko pracy niedostosowane do potrzeb osób głuchoniemych, stanowisko pracy dostosowane do potrzeb osób niedowidzących/słabowidzących;
  • w przypadku zatrudnienia osoby z niepełnosprawnością Urząd podejmie działania/czynności zmierzające do organizacji stanowiska pracy w taki sposób, który w jak największym stopniu przyczyni się do zniwelowania barier osoby z niepełnosprawnością.

 

  1. INFORMACJA O WSKAŹNIKU ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:

W miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Lubomino wynosił powyżej 6%.

 

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY:
    • ŻYCIORYS uwzględniający m. in. informacje o wykształceniu z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach, własnoręcznie podpisany;
    • List motywacyjny uwzględniający m.in. wymagania dodatkowe na stanowisku, własnoręcznie podpisany;
    • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (własnoręcznie podpisany);
    • Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
    • Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy;
    • Kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzenie zatrudnienie;
    • Oświadczenia o: posiadaniu obywatelstwa polskiego, nieposzkalowanej opinii, pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków na aplikowanym stanowisku;
    • Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji;
    • Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji, własnoręcznie podpisana;
    • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów niepełnosprawnych, którzy chcą skorzystać z uprawnienia do pierwszeństwa w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym na zasadach określonych w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

 

  1. TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w formie pisemnej: osobiście lub za pośrednictwem innych osób w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Referacie Finansów” w Sekretariacie Urzędu Gminy Lubomino (pokój nr 12) ul. Kopernika 7, 11-135 Lubomino lub przesłać w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Gminy Lubomino, ul. Kopernika 7, 11-135 Lubomino z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Referacie Finansów”.

 

Dokumenty aplikacyjne mogą również zostać złożone w formie elektronicznej podpisane podpisem kwalifikowanym lub zaufanym na adres skrytki e-puap: /UGLUBOMINO/SkrytkaESP z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Referacie Finansów”.

 

Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 grudnia 2025 r. do godziny 1400.
O zachowaniu terminu złożenia aplikacji decyduje data wpływu do urzędu. Aplikacje doręczone po terminie składania dokumentów oraz w inny sposób niż określony w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane, zostaną zwrócone do nadawcy.

 

 

  1. INFORMACJE DODATKOWE:

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru: rozmowy kwalifikacyjnej lub testu wiedzy. Kandydaci o terminie przeprowadzenia testu wiedzy lub rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni telefonicznie.

 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://bip.lubomino.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Lubomino.

 

Informacji w sprawie naboru udziela: Starszy inspektor Pani Ewelina Dębek w godzinach pracy Urzędu Gminy Lubomino, kontakt przez sekretariat: 89 532 44 50.

 

Osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego zostaną skierowane do odbycia służby przygotowawczej. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

 

  1. KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w procesie naboru:

 

Zgodnie z obowiązkiem nałożonym art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:

 

1) Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest Wójt Gminy Lubomino w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych, z którym można skontaktować się telefonicznie pod nr 89 532 44 50 lub pisemnie na adres siedziby Administratora: ul. Kopernika 7, 11-135 Lubomino;

 

2) Administrator Danych Osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych poprzez: adres email: iod@lubomino.pl, telefonicznie pod nr: 89 532 44 50, pisemnie na adres: ul. Kopernika7, 11-135 Lubomino;

 

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze na podstawie:

 

  1. a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie danych wskazanych w przepisach prawa (m. in. art. 221 ustawy Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465), art. 6 w zw. z art. 13 ust. 2b ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz.1135),
  2. b) art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie innych danych podanych przez Pana/Panią dobrowolnie np. w liście motywacyjnym, na podstawie wyrażonej przez Pana/Panią zgody. Jeżeli w dokumentach zawarte będą dane,
    o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tzw. szczególne kategorie danych osobowych) podstawą przetwarzania jest również Pana/Pani wyraźna zgoda (art. 9 ust. 2 lit. A RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

 

4) Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom zewnętrznym, jednakże dane kandydata, który zostanie wybrany do zatrudnienia, będą zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej
w siedzibie Administratora.

 

5) Dane osobowe zgromadzone w naborze będą przetwarzane przez okres 3 miesięcy od daty ogłoszenia wyników naboru zaś dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska i miejsca zamieszkania dodatkowo będą przetwarzane przez okres 5 lat zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 14 poz..67 z późn. zm.).

 

6) Przysługuje Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania ich sprostowania, prawo do żądania od Administratora ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy w Pana/Pani ocenie przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych dokonanego na jej podstawie przed jej wycofaniem.

7) Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

 

8) Podanie przez Pan/Pani danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest wymogiem ustawowym, niezbędnym, aby uczestniczyć w procesie naboru. Podanie przez Pana/Panią innych danych jest dobrowolne.

 

9) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

 

 

Zobacz więcej